Sew Challenge in 24u !

Eind januari ging ik samen met vele anderen naar de blogmeet van Davina.
Daar werden wij door haar uitgedaagd voor een sew challenge.
Er zijn er al enkelen voor mij gepasseerd. Ik ben er zeker van dat jullie deze al gespot hebben.

Maar ook ik werd dus uitgedaagd.
We werden gekoppeld aan een andere blogster en mochten elkaar 3 voorwaarden meegeven.
Mijn challenge vriendinnetje is deze knappe madam!
De dag zelf waren we qua voorwaarden een beetje inspiratieloos.
We spraken wel al af dat we een stofje naar elkaar zouden opsturen, dit als dan al voorwaarde 1.
De andere 2 zouden we gewoon meesturen met het stofje. Dus even tijd om na te denken.

Maar het liep bij ons niet zo als gepland.
Daisy werd heel ziek, met een ziekenhuisopname als gevolg.
Mijn stofje werd daardoor later verzonden en doordat zij nog aan het recupereren is van haar ziekte geraakt ze niet aan haar naaimachine.
Mijn blogweek was de week van 20 maart.
Mijn stofje kwam woensdag 22 maart toe samen met de voorwaarden.
De verpakking verklapte dat het stofje uit deze shop kwam.
Voorwaarden: 1. maak iets uit het stofje dat ik naar u zal verzenden.
2. een pattern-hack
3. gebruik knoopjes
 
Ik begon onmiddellijk te brainstormen. En 24uur later was Nina een kleedje rijker. 

Welk stofje en voorwaarden ik naar haar stuurde kan je volgende week hier lezen.
(Omwille van haar gezondheid kreeg ze een weekje extra.)


Voorwaarde 1 : CHECK. Het volledig stofje werd benut
Voorwaarde 2: Pattern-hack: ik begon met de TINNY van straightgrain. Het kraagje verklapte dit al. Enkel kraag en voorpand nam ik over. Deze laatste werd verkort.
De mouwen en rok-delen tekende ik zelf.
Voorwaarde 3: Gebruik knopen : deze nam ik heel letterlijk. 2 knopen op de voorpand.    











Stofjes bloemen stof : Piekewieke
Stof kraag : Cas & Nina




Kijk ook zeker eens bij de andere bloggers die deze week deelnemen aan de challenge!

12 opmerkingen:

  1. oooh dat is een leuke om elkaar een stofje te sturen. en super dat je er ondanks de tijdsdruk toch in slaagde om het nog af te krijgen (we zijn zelfs nog niet eens zondag ;-) )
    nu snap ik waarom ik in plaats van jouw uitdaagster moest bloggen deze week (wat trouwens met plezier gedaan is)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi!!!! Wat een talent dat zo rap klaar krijgen. Chapeau en je dochter is een mooi kleedje rijker dankzij de challenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kleedje! En wat heb je dat vlot gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met vlag en wimpel geslaagd! Nog geen week geleden waren we op naaiweekend Mee een stof aan het zoeken en criteria te bedenken. En nu al zo een prachtig resultaat en foto's. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt een prachtig kleedje Deborah! Proficiat met je geslaagd 24u-project ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo lief! Goed doorgewerkt, mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.